LTAB un CSDD maijā īsteno kampaņu, kurā tiks iesaistīti arī foto radari, pat ja nepārkāp ātrumu


Foto: Pixabay
Lai pievērstu lielāku uzmanību OCTA un tehniskās apskates nozīmei, kā arī samazinātu to autovadītāju skaitu, kuri ignorē šos pienākumus

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) maijā uzsācis kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”. Šīs iniciatīvas laikā vairākos valsts reģionos fotoradari darbosies īpašā režīmā – tie pārbaudīs transportlīdzekļus ne tikai pēc braukšanas ātruma, bet arī pārbaudīs, vai automašīnām ir derīga OCTA un tehniskā apskate.

LTAB apkopotie dati par negadījumiem, kurus izraisījuši neapdrošināti transportlīdzekļi, rāda, ka šādu automašīnu īpatsvars Latvijā ir aptuveni 1–1,5%.

Foto: Pixabay

Visbiežāk šādi gadījumi konstatēti Latgales reģionā – 2022. gadā tie bija 1,85%, 2023. gadā – 1,56%, bet 2024. gadā – 1,18%. Savukārt Kurzemē šādu gadījumu procents pērn bijis viszemākais – 0,55%, Rīgā – 0,61%, Vidzemē – 0,74%. Zemgalē tas sasniedza 0,80%, bet Pierīgā un Rīgas jūras līča apkārtnē – 0,99%.

 

Kampaņas laikā plānots īpaši skaidrot autovadītājiem, ka OCTA un tehniskā apskate nav tikai birokrātiskas formalitātes, bet būtiski drošības elementi, kas pasargā gan pašus braucējus, gan pārējos ceļu satiksmes dalībniekus.

Fotoradari visā Latvijā šajā periodā pārbaudīs transportlīdzekļu atbilstību OCTA un tehniskās apskates prasībām, neatkarīgi no to pārvietošanās ātruma.


Foto: Pixabay

Lasi vēl: Mana sālītās kārtainītes recepte, mazliet neierasta, bet mums visiem garšo – dalos tajā ar jums

Šāda pieeja ļaus efektīvāk vākt un analizēt informāciju par automašīnām bez derīgas dokumentācijas, lai nākotnē varētu precīzāk uzlabot ceļu satiksmes drošību.

 

LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics norāda, ka kampaņas rezultātā iegūtie dati palīdzēs uzlabot informēšanas metodes par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī stiprināt darbu pret pārkāpējiem.

Viņš arī piebilst, ka nākotnē būtu apsverama iespēja pielāgot visus stacionāros fotoradarus tā, lai tie spētu pārbaudīt OCTA un tehniskās apskates esamību visiem transportlīdzekļiem neatkarīgi no braukšanas ātruma.


Foto: Pixabay

Tāpat ierosināts izmantot tehnisko līdzekļu fiksētos pārkāpumu datus arī OCTA  aprēķinā, kā arī vairāk uzmanības pievērst ceļu posmiem, kuri netiek pastāvīgi uzraudzīti ar foto radariem.

Atgādināms arī, ka kopš šī gada sākuma Ceļu satiksmes likuma grozījumi paredz, ka gadījumā, ja ar tehniskiem līdzekļiem tiek konstatēts, ka transportlīdzeklis piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai tehniskās apskates, attiecīgais transportlīdzekļa īpašnieks nekavējoties saņem brīdinājumu.

 

Šāds paziņojums tiek nosūtīts uz īpašnieka norādīto e-pasta adresi e-CSDD sistēmā ar mērķi pēc iespējas ātrāk novērst atkārtotus pārkāpumus.

Šādi pasākumi ne tikai veicina sabiedrības izpratni par drošas satiksmes nozīmi, bet arī palīdz mazināt riskus uz ceļiem. Atbildīga attieksme pret OCTA un tehnisko apskati ir svarīgs solis, lai ikviens satiksmes dalībnieks justos droši un pasargāti.